نصب لوستر,لوستر برنزی,برق لوستر,آموزش نصب لوستر,راهنمای نصب لوستر

راهنمای نصب لوستر

  • چهارشنبه 20 آذر 1398
  • 1761 نفر

در ادامه گام به گام با نصب لوستر آشنا بیشتر خواهید گردید.

پس از خرید لوستر نوبت به نصب آن است، که حتما یا کارشناس مربوط آن را نصب نماید یا در صورت داشتن توانایی باید یسری نکات که در ادامه به صورت مرحله به مرحله توضیح داده شده را رعایت نماید تا بدون کمترین خطا  آن را انجام دهد.

گام اول قطع نمودن فیوز

 به جهت اینکه در طول کار با برق سروکار داریم، قبل از هر کاری، باید فیوز مربوطه را قطع کنیم. حتما بعد از قطع نمودن فیوز، در هنگام جدا کردن سیم‌های برق لوستر قبلی دقت داشته باشید و بدون اینکه به سیم‌ها دست بزنید با استفاده از فاز متر از قطع بودن برق اطمینان حاصل نمایید. سپس با خیال راحت سیم‌ها را جدا و لوستر قبلی را از قلاب جدا کرده و از سقف پایین بیاورید.

فیوز

گام دوم: اندازه گیری زنجیر لوستر جدید

 معمولا  تولیدکنندگان لوستر به اندازه کافی زنجیر به لوستر متصل می‌کنند، ولی اگر سقف شما کوتاه باشد باید تعدادی از حلقه های زنجیر را از آن جدا نمایید. با استفاده از یک انبردست و یک ابزار دیگر می‌توانید به حلقه‌ها تابی بدهید و آن را از حلقه‌های دیگر جدا کنید. دقت داشته باشید بعد از کم کردن حلقه‌ها باید مجددا سیم برقی که از میان زنجیرها عبور کرده بود را از میان زنجیرها عبور دهید.

 

 

زنجیر لوستر

 

ریسه برق

گام سوم: آویزان نمودن لوستر از قلاب سقف

همواره قلاب در سقف موجود است، اگر قلابی در سقف مشاهده نمی‌کنید باید کار افزودن قلاب را نیز خودتان انجام دهید. این امر با سوراخکاری و افزودن رولپلاک و یک قلاب ساده به سادگی انجام می‌شود. فقط باید توجه کرد که برای ایجاد سوراخ در سقف باید محلی را انتخاب نمایید که سیم از آن محل عبور نکرده باشد.

برق

 

گام چهارم: متصل کردن سیم‌های برق

 برای اتصال سیم‌ها باید از ترمینال برق استفاده نمائید. در صورتیکه کلید شما دوپل است به یک ترمینال سه‌تایی نیاز دارید و در صورتیکه کلید شما تک پل است یک ترمینال دوتایی کافی است. در کلیدهای دوپل سه سیم در سقف مشاهده می‌کنید که ۲ تای آنها فاز(برق‌دار) و دیگری نول(بدون برق) است. در کلیدهای تک پل نیز دو سیم وجود دارد که یکی از آنها فاز و دیگری نول است. معمولا سیم‌های فاز با رنگ قرمز و سیم نول با رنگهای آبی مشخص‌اند. البته برای تشخیص سیم‌های فاز (در صورت وصل بودن برق) می‌توان از فازمتر استفاده کرد. در صورتیکه تعداد سیم‌هایی که در بالای لوستر است ۳ تا بود یعنی سیستم لوستر شما دو پل است، که می‌توانید به سادگی به کلیدهای دوپل وصل کنید. جهت این کار کافی است سیم تک را به عنوان نول در نظر بگیرید و سیم جفتی (دو سیم متصل به هم) را فاز در نظر بگیرید. هر سیم فاز لوستر را به یک سیم فاز سقف و تک سیم نول را به تک سیم نول سقف وصل نمائید. در صورتیکه لوستر شما ۳ سیم داشت و در سقف شما تنها ۲ سیم موجود بود باید سیم جفتی لوستر را بعد از لخت کردن به یکدیگر متصل نمایید و به عنوان فاز در نظر بگیرید و سیم تکی را نیز به عنوان سیم نول در نظر داشته باشید و سپس مطابق مراحل بالا فاز لوستر را به فاز سقف و نول لوستر را نیز به نول سقف متصل نمایید.

برق لوستر

گام پنجم: زیباسازی محل اتصال

 در این مرحله می‌بایست قطعه زنبق شکل لوسترتان را بالا کشیده و سیم‌های اضافی را پشت آن مخفی نمایید. و بعد بوسیله پیچ و یا قطعه پلاستیکی آن زنبق را در آن بالا ثابت کنید.

لوستر برق

گام ششم: نصب حباب‌ها یا شیدها و سپس لامپ‌ها

 بسته به نوع لوستری که خریداری نموده‌اید حباب یا شیدهای لوستر را متصل نمایید. بعد از نصب حباب‌ها لامپ‌ها را در جای خود بپیچانید. البته در بعضی مدل‌ها که شیدها بر روی لامپ‌ها قرار می‌گیرد ابتدا باید لامپ‌ها را متصل کنید و سپس شیدها را بر روی آن سوار کنید.

حباب

گام هفتم: وصل کردن فیوز برق و آزمایش روشن شدن لوستر

 در این مرحله فیوزی را که در مرحله اول قطع کرده بودید، مجددا وصل کنید و با زدن کلید لوستر آن را روشن نمائید. در صورتیکه کلیه لامپ ها روشن شد، به این معناست که شما کلیه مراحل را به درستی انجام داده‌اید. در صورتیکه یک یا چند لامپ روشن نمی‌شود ابتدا اطمینان حاصل نمایید که لامپ‌ها سوخته نباشند و سپس یک به یک مراحل پیش را چک کنید.

لوستر,شستشو ,شستشوی لوستر برنزی,بردن لکه لوستر برنزی,چگونگی شستن لوستر,کدر شدن کریستال لوستر4,تمیز کردن حباب لوستر

اموزش شستشوی لوستر برنزی (برنجی )

اموزش شستن لوستر های برنزی و برنجی و کریستالی ؟ کدر شدن کریستال , سیاه شدن برنز | 09122621787 صنایع لوستر شب نما
لوستر برنزی ,لوستر کریستال,خرید لوستر ,لوستر دخترانه,مدل لوستر اتاق دخترانه,برنزی,قیمت لوستر,نکات خرید لوستر

نکات بسیار مهم برای انتخاب لوستر متناسب با فضای شما 2018 (لوستر شب نما )

نکات بسیار مهم در انتخاب لوستر متناسب با فضای شما , انتخاب لوستر متناسب با خانه شما , خرید اگاهانه لوستر | 09122621787 تولیدی لوستر شب نما
زاماک,لوستر برنجی,برنزی,لوستر برنزی,تفاوت لوستر برنزی,لوستر اصل,لاکچری,شیک,زیبا,جدید 2018

تشخیص لوستر های برنزی اصلی از تقلبی

چگونگی تشخیص لوستر های برنزی اصل از نمونه های تقلبی بازار, تشخیص لوستر های برنزی اصل, تشخیص جنس لوستر ها | 09122621787 صنایع لوستر شب نما

عکس های نصب لوستر در حرم حضرت عباس سال 1395

عکس های نصب لوستر در حرم حضرت عباس (ع) در سال 1395 , مراحل نصب لوستر در حرم حضرت ابالفضل (ع) در سال هزار و سیصد و نود و پنج | تولیدی لوستر شب نما 09122621787