تاریخ لوستر,لوستر,تاریخچه ی لوستر,اولین لوستر جهان,پایتخت لوستر جهان

تاریخچه لوستر در جهان

  • چهارشنبه 15 دی 1400
  • 735 نفر

در این مقاله به تاریخچه لوستر در جهان از گذشته تا کنون میپردازیم و درباره ی پیدایش و کاربرد آن خواهیم پرداخت.

در این مقاله به تاریخچه لوستر در جهان از گذشته تا کنون میپردازیم و درباره ی پیدایش و کاربرد آن خواهیم پرداخت. تا انتهای این مقاله با صنایع روشنایی شب نما همراه باشید.

تاریخچه لوستر در جهان

"نور" در گذشته یک پدیده‌ی گرانقیمت بود که هر کسی نمیتوانست از آن بهره‌مند باشد. ایز این رو لوستر ها نیز از گذشته‌ی دور یک کالای درباری و اعیانی محسوب میشدند. جای لوستر در کاخ های سلاطین بوده و بدست صنعتگران و هنرمندان زمانه‌ی خود و با توجه به صنایع و فرهنگ و سلیقه‌ی درباریان همان زمان ساخته می شده است. در بسیاری لوستر های قدیمی از شمع به جای برق و لامپ استفاده می‌شده و اکثر آن‌ها را از جنس چوب های مختلف و فلزاتی مانند مس، برنز، برنج، و حتی بعضا نقره و طلا می‌ساختند و با ریسمان‌هایی خاص یا زنجیر از سقفهای بلند امارت های سلطنتی می آویختند. طبعاً بدلیل نبود ابزار کنترل کردن بصورت مدرن و برقی نیز ابزارهایی با دسته های بلند هم برای روشن، خاموش و یا تعویض شمع ها نیز در اختیار بود.
تکامل لوسترها سرعت چشمگیری در پیشرفت داشته اند و به عنوان یک وسیله ضروری به منازل راه پیدا کردند و از حالت های لوستر شمعی و یا بعضاً روشنایی های گازی و بالاخره به لوستر های برقی و لوستر های لامپی تبدیل شدند.

پیشرفت و تکامل صنعت لوسترسازی

در طول تاریخ، پیشرفت و تکامل لوستر و روشنایی رفته رفته اتفاق افتاد. شکل ظاهری انواع لوستر اعم از لوستر شاخه ای، لوستر سقفی و لوستر آویز دچار دگرگونی‌های فراوان شد و به زیبایی آن ها توجه خیلی زیادی شد تا به این نقطه رسید و ماحصل آن آنچه است که امروزه در همه جا و اطراف ما وجود دارد.

فرانسه، پایتخت لوستر جهان!

یکی از کشورهای صاحب سبک و ریشه دار در زمینه روشنایی و لوستر که زبان زد همه در دنیا هستند فرانسه می باشد. فرانسه به پایتخت لوستر در جهان مشهور است و این کشور در زمینه روشنایی و لوستر و صنعت آن همیشه پیشرو بوده و هست.

اولین ابداع کننده‌های لوستر

البته بر اساس مستندات تاریخی باید گفت که ابداع کننده اولین طرح هاي لوستر، ايتاليايي ها از سال ۱۵۰۰ميلادي بوده‌اند. ایتالیایی ها ایده‌ی استفاده از لوستر به عنوان يک وسیله دکوری و زينتي را به جهان ارائه کردند.

تاریخی ترین لوستر موجود در جهان

اما جالب است بدانید یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین لوسترهای موجود در دنیا در کلیسای نتردام قرار دارد. کلیسای نتردام یک کلیسای تاریخی زیبا در جزیره سیته در وسط رود سن و در مرکز شهر پاریس، پایتخت کشور فرانسه قرار گرفته است. این کلیسا که در زبان فرانسه به معنای «بانوی پاریس» می باشد، یکی از معروف ترین و تاریخی ترین کلیساهای موجود در دنیا به حساب می‌آید و هرساله چیزی بیش از ۱۳ میلیون بازدید کندده و توریست از این مکان دیدنی، دیدن میکنند.

عظیم ترین لوستر جهان

ملکه انگلیس (ویکتوریا) عظیم ترین لوستر کریستالی دنیا را اهداء کرد که در کاخ دولما باغچه در استانبول قرار دارد. قصر دولما باغچه، یک مکان تاریخی و دیدنی در استانبول ترکیه است و بین سالهای ۱۸۴۳ و ۱۸۵۶، به دستورسلطان عبدالمجید اول (سی و یکمین پادشاه عثمانی ها) بنا نهاده شده است.. قصر دلما باغچه ی ۶۰۰ متری با تالار باشکوه و بزرگش که با ۵۶ ستون داخل آن و لوستر عظیم کریستالی با وزنی بالغ بر ۵/۴ تن که ۷۵۰ عدد لامپ‌ زیبا دارد نمونه ای از اعجاب معماری در ترکیه به شمار می رود و برای توریست ها و گردشگرانی هایی که به تمدن و تاریخ عثمانی ها علاقه‌ دارند محلی زیبا، جذاب و خاطره انگیز میباشد. همانطور که گفته شد این لوستر باشکوه و عظمت هدیه‌ای از جانب ملکه انگلیس ویکتوریای اول بوده است.

 

 

 

لوستر,شستشو ,شستشوی لوستر برنزی,بردن لکه لوستر برنزی,چگونگی شستن لوستر,کدر شدن کریستال لوستر4,تمیز کردن حباب لوستر

اموزش شستشوی لوستر برنزی (برنجی )

اموزش شستن لوستر های برنزی و برنجی و کریستالی ؟ کدر شدن کریستال , سیاه شدن برنز | 09122621787 صنایع لوستر شب نما
لوستر برنزی ,لوستر کریستال,خرید لوستر ,لوستر دخترانه,مدل لوستر اتاق دخترانه,برنزی,قیمت لوستر,نکات خرید لوستر

نکات بسیار مهم برای انتخاب لوستر متناسب با فضای شما 2018 (لوستر شب نما )

نکات بسیار مهم در انتخاب لوستر متناسب با فضای شما , انتخاب لوستر متناسب با خانه شما , خرید اگاهانه لوستر | 09122621787 تولیدی لوستر شب نما
زاماک,لوستر برنجی,برنزی,لوستر برنزی,تفاوت لوستر برنزی,لوستر اصل,لاکچری,شیک,زیبا,جدید 2018

تشخیص لوستر های برنزی اصلی از تقلبی

چگونگی تشخیص لوستر های برنزی اصل از نمونه های تقلبی بازار, تشخیص لوستر های برنزی اصل, تشخیص جنس لوستر ها | 09122621787 صنایع لوستر شب نما

عکس های نصب لوستر در حرم حضرت عباس سال 1395

عکس های نصب لوستر در حرم حضرت عباس (ع) در سال 1395 , مراحل نصب لوستر در حرم حضرت ابالفضل (ع) در سال هزار و سیصد و نود و پنج | تولیدی لوستر شب نما 09122621787