آموزش نصب لوستر

  • دوشنبه 18 شهریور 1398
  • 2990 نفر

لوستر یکی از لوازمی است که هم جنبه تزئینی و هم جنبه تامین روشنایی دارد.درست است که تامین روشنایی توسط لوستر در اولویت است اما امروزه با توجه به هزینه های بالای خرید لوستر و نیز طرح های متنوع آن،جنبه تزئینی نیز بسیار مهم است و بعضا نقش آن در دکوراسیون بسیار مهم تر است

لوستر یکی از لوازمی است که هم جنبه تزئینی و هم جنبه تامین روشنایی دارد.درست است که تامین روشنایی توسط لوستر در اولویت است اما امروزه با توجه به هزینه های بالای خرید لوستر و نیز طرح های متنوع آن،جنبه تزئینی نیز بسیار مهم است و بعضا نقش آن در دکوراسیون بسیار مهم تر است.انتخاب لوستر خود نیاز به یکی سری اطلاعات دارد،اما ما در این مطلب می خواهیم در بازه نحوه نصب و ابزارهایی که برای نصب آن نیاز داریم صحبت کنیم.در انتخاب لوستر و نیز هنگام نصب آن باید حتما به وزن لوستر و نوع سقفی که می خواهیم لوستر را به آن نصب کنیم توجه کنیم.بهترین حالت این است که لوستر به سقف اصلی متصل شود،اما در مورد سقف های کاذب اگ وزن لوستر کم تر از 10 کیلوگرم باشد،می توان آن را به شیوه هایی به سقف کاذب وصل کرد اما اگر وزن لوستر بیش تر از 10 کیلوگرم باشد باید حتما آن را به سقف اصلی نصب کرد.

نصب لوستر

نحوه نصب لوستر

پیش از هر حرکتی باید فیوز مربوطه را قطع کنیم. حتماً بعد از قطع کردن فیوز، به هنگام جدا کردن سیم های برق لوستر قبلی دقت داشته باشید و بدون آن که به سیم ها دست بزنید با استفاده از فاز متر از قطع بودن برق اطمینان پیدا کنید. سپس با خیال راحت سیم ها را جدا کنید. و لوستر قبلی را از قلاب جدا کرده و از سقف پایین بیاورید.

حالا مراحل نصب را برای شما بیان می کنیم:

همیشه قبل از اینکه شروع به کار کنید فیوز مداری را قطع کنید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.بعد به وسیله فازمتر مطمئن شوید که در سیم ها برق جریان ندارد.حالا باید قلاب مناسب برای اتصال به سقف را تهیه کنید.ایده آل ترین حالت این است که در زمان ساخت ساختمان،قلاب مربوطه به سقف اصلی جوش داده شده باشد.اما ممکن است ساختمان قدیمی باشد و یا به هر دلیل دیگر این قلاب وجود نداشته باشد.

گاها ممکن است به زنجیر یا قلاب اضافی نیز احتیاج داشته باشید هر چند امروزه تمامی لوسترها با زنجیر اضافی فروخته می شوند.
انبردست،سیم چین و دم باریک و نیز پیچ گوشتی نیز برای این کار لازم هستند. چسب برق و نیز ترمینال نیز برای نصب لوستر احتیاج دارید.

معمولاً شرکت های تولید لوستر به اندازۀ کافی زنجیر به لوستر متصل می کنند، ولی اگر سقف شما کوتاه باشد باید تعدادی از حلقه های زنجیر را از آن جدا کنید. با استفاده از یک انبردست و یا دم باریک می توانید به حلقه ها تابی بدهید و آن را از حلقه های دیگر جدا کنید. دقت داشته باشید بعد از کم کردن حلقه ها باید مجدداً سیم برقی که از میان زنجیرها عبور کرده بود را از میان زنجیرها عبور دهید.
 

نکته:سیم لوستر باید از بین زنجیرها عبور داده شود.بعد از آن باید زنگوله متصل به لوستر با به سقف چفت کنید تا سیم ها و سوراخ و قلاب در سقف مشخص نباشند.اگر لوستر شما نیز دارای حباب،لاله و یا شید است بعد از نصب لامپ ها می توانید آن ها را روی شاخه ها قرار دهید.

متصل کردن سیم های برق:

برای اتصال سیم ها باید از ترمینال برق استفاده نمائید. در صورتیکه کلید شما دوپل است به یک ترمینال سه تایی نیاز دارید و در صورتیکه کلید شما تک پل است یک ترمینال دوتایی کافی است. در کلیدهای دوپل سه سیم در سقف مشاهده می کنید که ۲ تای آنها فاز(برق دار) و دیگری نول(بدون برق) است. در کلیدهای تک پل نیز دو سیم وجود دارد که یکی از آنها فاز و دیگری نول است. معمولا سیم های فاز با رنگ قرمز و سیم نول با رنگهای آبی مشخص اند. البته برای تشخیص سیم های فاز (در صورت وصل بودن برق) می توان از فازمتر استفاده کرد. در صورتیکه تعداد سیم هایی که در بالای لوستر است ۳ تا بود یعنی سیستم لوستر شما دو پل است، که می توانید به سادگی به کلیدهای دوپل وصل کنید. برای این کار کافی است سیم تک را به عنوان نول در نظر بگیرید و سیم جفتی (دو سیم متصل به هم) را فاز در نظر بگیرید. هر سیم فاز لوستر را به یک سیم فاز سقف و تک سیم نول را به تک سیم نول سقف وصل نمائید. در صورتیکه لوستر شما ۳ سیم داشت و در سقف شما تنها ۲ سیم موجود بود باید سیم جفتی لوستر را بعد از لخت کردن به یکدیگر متصل کنید و به عنوان فاز در نظر بگیرید و سیم تکی را نیز به عنوان سیم نول در نظر داشته باشید و سپس مطابق مراحل بالا فاز لوستر را به فاز سقف و نول لوستر را نیز به نول سقف متصل نمائید.
اگر درون سقف دو سیم و لوستر سه سیم وجود داشته باشد. در این صورت سیم جفتی لوستر را به هم متصل کرده و به یک سیم تبدیل می‌کنیم و آن را فاز در نظر می‌گیریم. اکنون به‌راحتی سیم‌های نول و فاز سقف و لوستر را به یکدیگر متصل می‌کنیم. پس از نصب اتصالات نیز حتماً می‌بایست با استفاده از چسب هر سیم را به‌صورت جداگانه عایق‌کاری کنیم و سپس به سراغ وصل کردن جریان برق می‌رویم.

نصب لوستر
نکته:

بهتر است قبل از نصب لوستر لامپ‌ها و حباب‌های آن را جدا کنید تا در طول فرآیند نصب آسیبی به آن‌‌ها وارد نشود. اغلب لوسترهای جدید دارای قطعاتی ناپیوسته و جدا هستند که باید قبل از نصب آن‌ها را به یکدیگر متصل کرد. برای انجام صحیح این کار می‌توانید از دفترچه‌ راهنمای موجود در جعبه لوستر کمک بگیرید.

 

نصب لوستر دیواری

مرحله 1 - معمولا سازندگان لوستر به اندازه کافی زنجیر برای نصب لوستر در نظر می‌گیرند. با این حال در بیشتر اوقات، طول این زنجیر زیاد است و باید با در نظر گرفتن ارتفاع سقف و معیارهای زیبایی مربوط به محل نصب لوستر، طول این زنجیر را اندازه کنید و در صورت لزوم، تعدادی از حلقه‌ها را با کمک انبردست از زنجیر خارج کنید. وب سایت ساختمون پیشتر در مقاله‌ای تحت عنوان "معرفی انواع لوستر و راهنمای انتخاب لوستر" به طور کامل به معرفی انواع لوستر و محل مناسب نصب آن پرداخته است.

مرحله 2 - مرحله بعد ایجاد تکیه‌گاه و قلاب برای تحمل وزن لوستر به وسیله سقف است. در این مرحله دو پارامتر مهم وجود دارد، یکی نوع سقف و دیگری وزن لوستر. با توجه به وزن لوستر می توان از پیچ، رول پلاک، رول بولت یا قلاب برای نگه داشتن وزن لوستر توسط سقف استفاده کرد. برای لوسترهای سبک‌تر از پیچ و قلاب و برای لوسترهای سنگین‌تر از رول پلاک و رول بولت استفاده می‌شود. برای نصب هریک از موارد مذکور، لازم است در ابتدا سقف با کمک دریل (و با انتخاب مناسب نوع و شماره مته) سوراخ شود. حتما به خاطر داشته باشید پیش از اقدام به سوراخ کردن سقف، از عدم وجود سیم‌های برق در مقطع مورد نظر اطمینان حاصل کنید.
مرحله 3 - پس از نصب لوستر بر روی دیوار با در نظر گرفتن ارتفاع مناسب، نوبت به اتصال سیم‌ های لوستر به سیم‌های موجود در سقف می‌رسد. برای این کار با توجه به دوپل یا یک پل بودن سیم ‌کشی موجود، دو راهکار وجود دارد. سیم کشی لوستر معمولا از نوع دوپل است. یعنی دو سیم برای فاز و یک سیم تک برای نول در نظر گرفته شده است. با این حال ممکن است سیم کشی موجود از نوع یک پل یا دوپل باشد. اگر سیم ‌کشی موجود از نوع دوپل بود، باید هر سیم فاز لوستر به سیم فاز موجود در سقف متصل شود. همچنین سیم نول لوستر به سیم نول سقف متصل گردد. اگر سیم‌کشی موجود از نوع یک پل بود، باید در ابتدا پس از لخت کردن جفت سیم ‌های فاز، جفت سیم فاز لوستر را به هم و سپس به تک سیم فاز سقف متصل کنید. همچنین سیم نول لوستر را به سیم نول متناظر آن متصل کنید.

لوستر,شستشو ,شستشوی لوستر برنزی,بردن لکه لوستر برنزی,چگونگی شستن لوستر,کدر شدن کریستال لوستر4,تمیز کردن حباب لوستر

اموزش شستشوی لوستر برنزی (برنجی )

اموزش شستن لوستر های برنزی و برنجی و کریستالی ؟ کدر شدن کریستال , سیاه شدن برنز | 09122621787 صنایع لوستر شب نما
لوستر برنزی ,لوستر کریستال,خرید لوستر ,لوستر دخترانه,مدل لوستر اتاق دخترانه,برنزی,قیمت لوستر,نکات خرید لوستر

نکات بسیار مهم برای انتخاب لوستر متناسب با فضای شما 2018 (لوستر شب نما )

نکات بسیار مهم در انتخاب لوستر متناسب با فضای شما , انتخاب لوستر متناسب با خانه شما , خرید اگاهانه لوستر | 09122621787 تولیدی لوستر شب نما
زاماک,لوستر برنجی,برنزی,لوستر برنزی,تفاوت لوستر برنزی,لوستر اصل,لاکچری,شیک,زیبا,جدید 2018

تشخیص لوستر های برنزی اصلی از تقلبی

چگونگی تشخیص لوستر های برنزی اصل از نمونه های تقلبی بازار, تشخیص لوستر های برنزی اصل, تشخیص جنس لوستر ها | 09122621787 صنایع لوستر شب نما

عکس های نصب لوستر در حرم حضرت عباس سال 1395

عکس های نصب لوستر در حرم حضرت عباس (ع) در سال 1395 , مراحل نصب لوستر در حرم حضرت ابالفضل (ع) در سال هزار و سیصد و نود و پنج | تولیدی لوستر شب نما 09122621787