زاماک,لوستر برنجی,برنزی,لوستر برنزی,تفاوت لوستر برنزی,لوستر اصل,لاکچری,شیک,زیبا,جدید 2018

تشخیص لوستر های برنزی اصلی از تقلبی

  • سه شنبه 22 آبان 1397
  • 45664 نفر

چگونگی تشخیص لوستر های برنزی اصل از نمونه های تقلبی بازار, تشخیص لوستر های برنزی اصل, تشخیص جنس لوستر ها | 09122621787 صنایع لوستر شب نما

تشخیص لوستر برنزی اصلی از تقلبی 

دلیل اصلی خرید لوستر برنزی در اصل محبوبیت خودِ برنز است وگرنه لوستر های جنس های دیگر را میتوان با قیمت های بسیار نازل تر در بازار یافتچون هم دلایل خرید لوستر مشخصه و هم دلایل محبوبیتش.پس در این مقاله که مربوط به دلایل محبوبیت لوستر برنزی هست در واقع قراره بیشتر در رابطه با برنز صحبت بشه تا لوستر برنزی؛ و طبیعیه که وقتی مردم فاکتورهای مثبت فلز برنز رو نسبت به یه سری از فلزات دیگه می شناسند، ترقیب می شن که لوستری که جنسش فلز برنز هست رو تهیه کنن.

جنس فلز استفاده شده در لوسترهای برنزی ( برنجی)

حالا اگه قرار باشه در مورد فلز برنز صحبت کنیم، موارد جالبی وجود داره که مشتاقیم بهتون بگیم :

در مجموع عنوان برنز و یا بهتر بگیم لوستر برنزی حس بسیار خوبی را به مردم منتقل می کنه؛ چونکه فلز برنز جز دسته فلزات گرانبها محسوب میشه و داشتن لوستر با جنس برنز حس قدرت و اشرافی گری را در انسان بر می انگیزانه

فلز برنز آلیاژی از فلزات مس و قلع است که از چند هزار سال پیش در ساخت قظعات و لوازم فلزی در دنیا مورد استفاده قرار می گرفته ولی در اصل لغت برنز برای رنج وسیعی از آلیاژهایی که بخش اصلی انها مس است، کاربرد داره که آلیاژ برنج نیز جز همین دسته است. خوب به این نکته دقت کنید. فلز برنز و برنج هر دو از آلیاژهای فلز مس هستند همچنین اسم مشابه یکدیگر هم دارند. همین موارد باعث شده که یه نکته بین مردم ما به اشتباه پخش بشه و اون اشتباه اینه که :

در واقع همه لوسترهایی که شما به اسم برنز خریداری می کنید از همان برنج ساخته شدن و فروشنده ها به جای اینکه بگن لوستر برنجی، میگن لوستر برنزی !. ما هم یکی از همون فروشنده ها هستیم که به ناچار مثل همه مردم از عبارت لوستر برنزی استفاده می کنیم. چون ممکنه با گفتن لوستر برنجی برای مردم یه سری سوالات و حتی شک و شبهه ها پیش بیاد.

چرا به لوستر های برنجی میگویند برنزی؟

اما این رو بدونید که دلیل جابجا شدن این دو تا اسم این نیست که فروشنده ها بخوان لوستر برنجی رو به جای لوستر برنزی به مردم بفروشن و سرشون کلاه بزارن . بلکه دلیل استفاده از برنج در لوسترها نکات مثبت این فلزه که دلیلی است بر استفاده ان تو ساخت لوستر که از جمله این مزیت ها می تونیم به این موارد اشاره کنیم که :

برنج انعطاف پذیری بیشتری نسبت به برنز داشته و در ریختگری، کار تولید کننده رو راحت تر می کنه.

علاوه بر این رنگ برنج نسبت به برنز طلایی تر بوده و جذاب تر به نظر می رسه.

در ضمن برنج مقاومت بسیار بالایی در برابر کدر شدن و اکسید شدن داره و بعد از طلا، پلاتین  و نقره در رده چهارم زیبا ترین جلوه دهنده به لوستر قرار داره.

همین مسائل باعث پرکاربرد شدن این آلیاژ بوده و هست.

پس با توجه به مطالب گفته شده بهتر اینه که از همون برنج در لوستر های برنزی استفاده بشه تا لوستر شما به مرور زمان کدر نشده و جلا و شفافیت روز اول رو از دست نده.

اما شاید شما هم در مورد قیمت فلز برنز که بالاتر از برنجهبدونید و پس در این صورت مشخصه که لوستری با وزن ثابت در صورتی که از برنز ساخته شده باشه قیمت بسیار بالایی خواهد داشت. هر چند برنج هم جز فلزان گران بهاست (به نسبت آهن و آلومینیوم و…)، اما برای کاهش قیمت تمام شده لوسترها گاهی از فلز آهن و آلومینیوم و دیگر فلزات در بدنه لوستر استفاده می شه که با توجه به درصد استفاده از این فلزات، قیمت تمام شده انها کاملا متفاوت خواهد بود.

تفاوت ظاهری برنج و برنز در تصاویر زیر کاملا ملموسه .

فلز هایی که نباید در ساخت لوستر استفاده شوند

تا اینجا درباره فلزات مورد استفاده تو لوسترها به دو نوع با ارزش از فلزات اشاره کردیم، اجازه بدهید که به چند تا دیگه از فلزات که در تولید لوستر مورد استفاده قرار می گیرنصحبت کنیم , ولی باید حواستون باشه که یه موقع به جای لوستر برنجی لوسترهایی با جنس دیگه ( که کلا با یه فلز دیگه ساخته شده اند ) رو بهتون نفروشن!

آهن: بدترین فلز برای ساخت لوستر میباشد و دلیل ان هم کاملا مشخص است چون که آهن به سرعت و با کوچکترین رطوبتی زنگ زده و اکسید میشه. برای تشخیص اینکه لوستر خریداری شده آهنه یا نه ، فقط کافیه که یک آهنربا را به لوستر نزدیک کنید.

آلومینیوم: این فلز در ساخت ها لوستر کاربرد داره ولی کیفیت نهایی محصول تولید شده قابل مقایسه با محصول برنجی نیست. تشخیص تفاوت لوستر آلومینیومی و برنزی هم کار ساده ایه، به این صورت که وزن محصولات آلومینیومی بسیار کمتر از محصولات برنزیه.

زاماک: اگه برای ساخت لوستراز آلیاژ زاماک  (به جای برنج یا برنز) استفاده کنند ، کار تشخیص مشکل خواهد شد، چون که نه آهنربا به آن می چسبه و نه وزن این فلز کمه. اما جا داره بدونید که رنگ زاماک روشنه و تقریبا متمایل به رنگ سفیده. با این اوصاف برای شناخت زاماک از برنج یا برنز تنها راه تراشیدن یا خراش دادن بدنه لوستر با سوهانه! در صورتیکه رنگ قسمت تراشیده شده همرنگ بدنه باشه فلز به کار برده شده برنج یا برنز و اگر رنگی غیر از اون باشد جنس لوسترتون برنجی نیست.

در زیر براتون یه تصویر از محصولی که با استفاده از فلز زاماک ساخته شده قرار دادیم.

سایر موارد موثر در محبوبیت و دلایل خرید لوستر برنزی (برنجی) :

یه دلیل دیگه ای که موجب افزایش متقاضیان لوسترهای برنجی و کلاسیک میشه اینه که  :

هنوز هم کالاهای سنتی و کلاسیک مورد استقبال توده عمده ی مردم هست. لوستر های برنجی هم معمولا بر همین اساس طراحی و عرضه می شن، البته باید خاطر نشان کرد که تنوع شکل شاخه ها و شکل کریستال ها روز به روز بیشتر شده و همین امر باعث شده طرفداران این نوع لوستر افزایش پیدا کنن.

اگر لوستر رو برای سالن و پذیرایی می خواهید طیف گسترده ای از محصولات رو می تونید انتخاب کنید (لوستر های ال ای دی، کریستالی، شاخه ای و…) و با توضیحاتی بالا میشه گفت که لوستر برنزی یکی از بهترین گزینه هاست.

 

لوستر,شستشو ,شستشوی لوستر برنزی,بردن لکه لوستر برنزی,چگونگی شستن لوستر,کدر شدن کریستال لوستر4,تمیز کردن حباب لوستر

اموزش شستشوی لوستر برنزی (برنجی )

اموزش شستن لوستر های برنزی و برنجی و کریستالی ؟ کدر شدن کریستال , سیاه شدن برنز | 09122621787 صنایع لوستر شب نما
لوستر برنزی ,لوستر کریستال,خرید لوستر ,لوستر دخترانه,مدل لوستر اتاق دخترانه,برنزی,قیمت لوستر,نکات خرید لوستر

نکات بسیار مهم برای انتخاب لوستر متناسب با فضای شما 2018 (لوستر شب نما )

نکات بسیار مهم در انتخاب لوستر متناسب با فضای شما , انتخاب لوستر متناسب با خانه شما , خرید اگاهانه لوستر | 09122621787 تولیدی لوستر شب نما
زاماک,لوستر برنجی,برنزی,لوستر برنزی,تفاوت لوستر برنزی,لوستر اصل,لاکچری,شیک,زیبا,جدید 2018

تشخیص لوستر های برنزی اصلی از تقلبی

چگونگی تشخیص لوستر های برنزی اصل از نمونه های تقلبی بازار, تشخیص لوستر های برنزی اصل, تشخیص جنس لوستر ها | 09122621787 صنایع لوستر شب نما

عکس های نصب لوستر در حرم حضرت عباس سال 1395

عکس های نصب لوستر در حرم حضرت عباس (ع) در سال 1395 , مراحل نصب لوستر در حرم حضرت ابالفضل (ع) در سال هزار و سیصد و نود و پنج | تولیدی لوستر شب نما 09122621787