تاریخچه لوستر,لوستر,لوستر قدیمی

گذری بر تاریخچه لوستر

  • یکشنبه 3 آذر 1398
  • 2883 نفر

گذری بر تاریخچه لوستر و اولین کشورهای سازنده لوستر و همچنین لوسترهای قدیمی معروف جهان

در قرن 15 میلادی اولین لوستر ساخته شد، که نشانه قدرت و عظیم جلوه دادن ثروتمندان بود که کشورهای اروپایی همچون انگلیس، ایتالیا، فرانسه و هلند از آن استفاده می‌کردند.

کشور فرانسه یکی از کشورها پیشگام در صنعت لوستر بوده است، اگر نگاهی به مراکز تاریخی این کشور بیاندازید متوجه این امر خواهید شد. در اوایل این صنعت جهت روشنایی لوستر از شمع استفاده می‌کردند سپس از گاز حاصل از فاضلاب برای تامین نور لوستر استفاده می‌کردند، که بعدها با پیدایش برق از لامپ برقی برای روشنایی لوستر استفاده می‌کردند و تا به امروز از آن استفاده می‌کنند.

لوسترهای اولیه بسیار بزرگ بودند و اکثرا در مراکز عمومی برای باشکوه نمودن آن مرکز نصب می‌گردید. اما امروزه لوستر در اندازه‌های مختلف تولید می‌شود.

لوستر قدیمی

شناخته‌ترین سبک‌های اروپایی لوسترعبارتند از: لوستر فلاندر هلند، لوستر کریستال سنگ قرانسوی و لوستر شیشه‌ای انگلیسی، هر یک از این سبک‌ها ریشه‌های جداگانه و مسیرهای متفاوتی را دنبال می‌نمودند و در ادامه به این سه سبک معروف می‌پردازیم.

لوستر فلاندرهلندی

 تا قبل از قرن 15 میلادی لوسترها اغلب به شکل چوبی یا آهنی بودن ولی بعد از قرن 15 ام با رونق صنعت فلزکاری لوسترهایی از جنس فلز برنج با نام برنجی هلندی یا همون فلاندر به وجود آمدن که از نظر ظاهری یه کره برنجی بزرگ بودن به عنوان بدنه اصلی و مجموعه چندین کره برای تکیه‌گاه شاخه‌ها به لوسترها نورافشانی آنها به دلیل بازتاب نور از سطح صاف برنج بیشتر از لوسترهای چوبی و آهنی بود و به‌همین دلیل این سبک با استقبال زیادی روبرو شد اوج محبوبیت این سبک هم در دوره‌ی لویی سیزدهم در فرانسه بود که اغلب لوسترها را با نمادی از عقاب دوسر چهره‌های مذهبی و گلهای برجسته طراحی می‌نمودند.

لوستر فلاندر هلند

لوستر کریستال سنگ فرانسوی

 با تحولاتی که در صنعت شیشه‌سازی رخ داد برای اولین بار صنعتکاران فرانسوی کریستال سنگ را برای تولید لوستر به کار گرفتند. کریستال سنگ یا در کوهی نوعی کوارتز شفاف است که شباهت به الماس داشته و بهترین بازتاب نور عالی را دارد. لوستر کریستال سنگ شامل یک قاب فلزی با طرح‌های تزئینی است که با آویز کریستال، آویز اشکی و طرح‌هایی از گل و بوته طراحی شده بودند. قبل از ماشینی شدن صنعت لوستر در جهان، آویزهای اشکی به صورت دستی تراش داده می‌شدند. نمونه‌های زیبایی از این لوستر را در قصر ورسای می‌توانید ببینید که شکوهی به قدمت تاریخ دادند.

لوستر فرانسوی

لوستر شیشه‌ای انگلیسی

با ادامه تحولات در صنعت شیشه‌سازی حدودا در سال 1600 میلادی در انگلستان تولید شیشه با سلیس خاص ترصنعت شیشه‌سازی را متحول کرد این نوع شیشه به‌خوبی میتوانست برش بخورد و وضوح بیشتری از شیشه‌های معمولی داشت و همینطور بازتاب نور روی شیشه با انعکاسی زیبا باعث ایجاد نور با طیف رنگین کمانی میشد صنعتگران انگلیسی اولین ابداع کنندگان لوسترهای شیشه‌ای در جهان هستند که توانستند لوسترهای با کیفیت و بازتاب نور بی نظیری را تولید کنند. این تکنولوژِی منجر به ساخت با کیفیت‌ترین لوسترها در آن زمان شده است. تا به امروزه با پیشرفت تکنولوژی صنایع لوستر‌سازی نیز درحال بهبود است.

لوستر انگلیسی

 

لوستر های قدیمی و معروف دنیا

معروف‌ترین لوستر قدیمی دنیا لوستر کاخ ورسای فرانسه است، که جزء بزرگترین لوسترهای تاریخ است که با آینه کاری‌های کوچک و بزرگ در سالن کاخ نصب گردیده است، همچنین تالار آینه‌ها واقع در کاخ ورسای یکی از مهمترین قسمت‌های کاخ می‌باشد که 40 لوستر بزرگ در آن نصب گردیده که با روشن شدن لوسترها تالار غرق در نور و درخشندگی می‌گردد. دیگر لوستر اولیه را می‌توان در کلیسای نتردام  واقع در پاریس فرانسه مشاهده نمود، که جهت زینت بخشیدن به فضای داخلی کلیسا از لوستر استفاده شده است.

لوستر کاخ ورسای فرانسه

لوستر قدیمی دیگر لوستر کریستالی زیبا و عظیمی است که توسط ملکه ویکتوریا انگلیس به سلطان عبدالمجید، سی و یکمین پادشاه عثمانی هدیه داده شد. این لوستر زیبا با وزن 5.4 تن و با 750 عدد لامپ تزیینی بسیار زیبا در تالار کاخ دولما باغچه استانبول نصب گردیده است.

لوستر,شستشو ,شستشوی لوستر برنزی,بردن لکه لوستر برنزی,چگونگی شستن لوستر,کدر شدن کریستال لوستر4,تمیز کردن حباب لوستر

اموزش شستشوی لوستر برنزی (برنجی )

اموزش شستن لوستر های برنزی و برنجی و کریستالی ؟ کدر شدن کریستال , سیاه شدن برنز | 09122621787 صنایع لوستر شب نما
لوستر برنزی ,لوستر کریستال,خرید لوستر ,لوستر دخترانه,مدل لوستر اتاق دخترانه,برنزی,قیمت لوستر,نکات خرید لوستر

نکات بسیار مهم برای انتخاب لوستر متناسب با فضای شما 2018 (لوستر شب نما )

نکات بسیار مهم در انتخاب لوستر متناسب با فضای شما , انتخاب لوستر متناسب با خانه شما , خرید اگاهانه لوستر | 09122621787 تولیدی لوستر شب نما
زاماک,لوستر برنجی,برنزی,لوستر برنزی,تفاوت لوستر برنزی,لوستر اصل,لاکچری,شیک,زیبا,جدید 2018

تشخیص لوستر های برنزی اصلی از تقلبی

چگونگی تشخیص لوستر های برنزی اصل از نمونه های تقلبی بازار, تشخیص لوستر های برنزی اصل, تشخیص جنس لوستر ها | 09122621787 صنایع لوستر شب نما

عکس های نصب لوستر در حرم حضرت عباس سال 1395

عکس های نصب لوستر در حرم حضرت عباس (ع) در سال 1395 , مراحل نصب لوستر در حرم حضرت ابالفضل (ع) در سال هزار و سیصد و نود و پنج | تولیدی لوستر شب نما 09122621787