چگونگی انتخاب لوستر بر اساس دکوراسیون داخلی

  • جمعه 24 آبان 1398
  • 799 نفر

لوستر نوعی نورپردازی سقفی و یکی از وسایل تزئینی و کاربردی در منازل به‌شمار می‌رود که از سال‌های دور تا به امرزو مردم از آن استفاده می‌نمایند، به دلیل کاربرد آن در روشنایی و باشکوه کردن خانه نقش مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی لوستر دارد، دارای محبوبیت خاصی بین مردم می‌باشد.

لوستر نوعی نورپردازی سقفی و یکی از وسایل تزئینی و کاربردی در منازل به‌شمار می‌رود که از سال‌های دور تا به امرزو مردم از آن استفاده می‌نمایند، به دلیل کاربرد آن در روشنایی و باشکوه کردن خانه نقش مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی لوستر دارد، دارای محبوبیت خاصی بین مردم می‌باشد.

لوستر در طرح‌های مختلف تولید می‌شود که عبارتند از: فلزی (برنج، مس،فولادو آلومینیوم)، کریستا‌دار، شیشه‌ای و ... مناسب همه سبک‌های دکوراسیون می‌باشد، نکته حائز اهمیت در نصب لوستر این است که در جای معقول و ارتفاع مناسب نصب گردد.

نکات اساسی در انتخاب لوستر در دکوراسیون داخلی

به‌طور کلی، لوسترھا به‌این علت که ظاھری جذاب و زیبا دارند، علاوه بر نورپردازی و روشنایی اتاق‌ھای مختلف خانه شما، به مدرن‌تر شدن و چشم نوازی دکوراسیون داخلی منزلتان کمک زیادی می‌کنند. لوسترھا دارای رنگ‌ھا و مدل‌ھای گوناگونی ھستند؛ این رنگ‌ھا و مدل‌ھا، ھر کدام از ایده خاصی پیروی می‌‌کنند و این امکان را به شما می‌دھند تا به سادگی بتوانید متناسب با دکوراسیون داخلی خانه‌تان، لوستر ایده‌آل خود و آنچه در ذھن دارید را انتخاب و خریداری فرمایید.

لوستر برنزی

تولید و بکارگیری لوستر

در ساخت یک لوستر، معمولا از متریال‌ھای مختلفی ھمانند شیشه، فلزھای گوناگون (برنج، مس، آھن، فولاو، آلومینیوم و غیره) چوب و موارد دیگر استفاده می‌شود. یک لوستر مدرن و زیبا ترکیبی از این مواد را در خود دارد. لوسترھا انواع گوناگونی دارند که تفاوت آن‌ھا در شکل ظاھریشان است. این تفاوت به‌سبک طراحی لوستر بر می‌گردد. برخی سبک‌ھای لوستر عبارتند از لوستر شاخه‌ای، لوستر خطی مدرن، لوستر دیواری و غیره. ھر کدام از این سبک ھا مناسب استفاده در فضای مخصوص به‌خود است و نمی توان آن را در ھر فضایی نصب کرد. برای مثال از لوسترھای خطی مدرن، می‌توان در سرویس‌ھای بھداشتی، حمام، بالکن، آشپزخانه، راھرو و غیره استفاده کرد. این نوع لوسترھا شکل ساده تری داشته و نصب آن در ھر محیطی جلوه خاصی به آن محیط می‌بخشد. برای انتخاب لوستر متناسب با دکوراسیون داخلی خانه‌تان لازم است نکاتی لحاظ شود تا لوستر علاوه بر نورپردازی، بتواند نقش خود را به‌عنوان عنصری زیبا کننده در دکواسیون داخلی ایفا کند.

لوستر برنزی سرامیکی

استفاده صحیح لوستر و عناصر نورپردازی در فضا

یکی از نکات مھم و اساسی که در ھنگام انتخاب طرح و رنگ و مدل لوستر باید در ذھن داشته باشید، این است که لوستری که انتخاب می‌کنید با فضایی که می خواھید لوستر را در آن به کار ببرید ھمخوانی داشته باشد. برای مثال اگر فضای شما محدود است، بھتر است از لوسترھای کوچک از جنس بلور با تعداد لامپ‌ھای کم استفاده کنید. جنس بلوری، به دلیل اینکه نور را بازتاب می‌دھد و باعث انعکاس آن می‌شود، فضا را تا حدودی بزرگ تر نشان می‌دھد.  یا اگر فضای محیط شما بزرگ و جادار است، می‌توانید از لوسترھای بزرگ و پرشاخه استفاده کنید که لامپ‌ھای بیشتری دارند. چرا که انتخاب یک لوستر کوچک برای این فضا، نه تنھا نور مورد نیاز را تامین نخواھد کرد بلکه زیبایی و تناسب بصری را نیز خدشه دار خواھد کرد. پس اندازه لوستر را حتما در نظر بگیرید تا تناسب و ھماھنگی در فضای شما به ھم نخورد و زیبایی دکوراسیون شما دو چندان شود.

انتخاب رنگ لوستر متناسب با ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی

رنگ‌بندی خانه شما، شامل استفاده از رنگ‌ھا در ملزومات نیز می‌شود. رنگی که برای لوستر خانه‌تان به‌‌‌‌کار می‌برید، باید با ترکیب رنگ سایر قسمت‌ھای خانه‌تان ھماھنگ و متناسب باشد. این نکته را ھمیشه مدنظر داشته باشید که اگر لوسترھایتان را با فاصله زمانی کوتاه مدت تعویض نمی‌کنید، رنگ آن را به‌گونه‌ای انتخاب نمایید که بعد از گذشت زمان، لوسترھای شما ھمان زیبایی اولیه را داشته باشند.

لوستر سقفی برنزی

 

 

لوستر خود را مطابق با سبک خانه‌تان و ملزومات قرار دھید

سبک ھر خانه، با خانه دیگر متفاوت است. ممکن است یک خانه از سبک کلاسیک برای چیدمان ملزومات و دکوراسیون استفاده کند و خانه دیگر سبک مینیمالیستی را در فضا به‌کار ببرد. بسته به ھر سبک، باید از لوسترھای مختلفی استفاده کرد. اگر سبک خانه شما سنتی است، می‌توانید مدل‌ھایی که متناسب با دکوراسیون سنتی ھستند را انتخاب کنید و از انتخاب سبک‌ھای مدرن و مینیمال دوری کنید.  لوسترھایی که با فضاھای سنتی سازگار است معمولا از جنس نقره، برنج و برنز ھستند و شاخه‌ھای متعدد و شلوغی دارند و برای خرید لوستر برنزی جنس و اصالت کالا وضمانت واقعی آن را درنظر گرفت. استفاده از این نوع لوستر در فضای مدرن، نه تنھا فضای شما را زیبا نمی‌کند بلکه یک نقطه متضاد با دکوراسیون شماست و جلوه آن را به ھم می‌ریزد. در فضاھای مدرن و مینیمالیستی و خانه‌‌ھایی که از این سبک پیروی می‌کنند، لوستر ساده بھترین گزینه می‌باشد. این لوسترھا معمولا شاخه‌ھا کمی دارند و کاربردی‌تر می‌باشند.

انتخاب بھترین مکان جهت نصب و قرار دادن لوستر

نوردھی، مھم‌ترین کاربرد لوستر در دکوراسیون می‌باشد. از این رو لازم است بدانید کدام قسمت بھترین قسمت برای نصب این وسیله است. اگر محل نصب لوستر صحیح باشد، علاوه بر نور رسانی خوب و قوی، نما و چشم‌اندازی زیبا را نیز در محیط شما ایجاد می‌کند. بھترین مکان برای نصب لوستر در ھر خانه متفاوت است اما معمولا مراکز سقف اتاق‌ھا، بھترین قسمت برای قرار دادن لوسترھای سقفی می‌باشد.

 

منبع: معماریان 

 

لوستر,شستشو ,شستشوی لوستر برنزی,بردن لکه لوستر برنزی,چگونگی شستن لوستر,کدر شدن کریستال لوستر4,تمیز کردن حباب لوستر

اموزش شستشوی لوستر برنزی (برنجی )

اموزش شستن لوستر های برنزی و برنجی و کریستالی ؟ کدر شدن کریستال , سیاه شدن برنز | 09122621787 صنایع لوستر شب نما
لوستر برنزی ,لوستر کریستال,خرید لوستر ,لوستر دخترانه,مدل لوستر اتاق دخترانه,برنزی,قیمت لوستر,نکات خرید لوستر

نکات بسیار مهم برای انتخاب لوستر متناسب با فضای شما 2018 (لوستر شب نما )

نکات بسیار مهم در انتخاب لوستر متناسب با فضای شما , انتخاب لوستر متناسب با خانه شما , خرید اگاهانه لوستر | 09122621787 تولیدی لوستر شب نما
زاماک,لوستر برنجی,برنزی,لوستر برنزی,تفاوت لوستر برنزی,لوستر اصل,لاکچری,شیک,زیبا,جدید 2018

تشخیص لوستر های برنزی اصلی از تقلبی

چگونگی تشخیص لوستر های برنزی اصل از نمونه های تقلبی بازار, تشخیص لوستر های برنزی اصل, تشخیص جنس لوستر ها | 09122621787 صنایع لوستر شب نما

عکس های نصب لوستر در حرم حضرت عباس سال 1395

عکس های نصب لوستر در حرم حضرت عباس (ع) در سال 1395 , مراحل نصب لوستر در حرم حضرت ابالفضل (ع) در سال هزار و سیصد و نود و پنج | تولیدی لوستر شب نما 09122621787